wtorek, 10 sierpnia 2010

Nowości, nowości!

Jestem już strasznie wygłodzona – nie byłam w żadnej księgarni londyńskiej przez ponad dwa tygodnie i nie daje mi spokoju myśl, że tyle nowych książek mogło się pojawić, a ja nic o nich nie wiem! Jutro postaram się wejść do najbliższej księgarni, a poniżej przygotowałam krótką listę interesujących tytułów, które albo już się ukazały, albo niedługo zostaną wydane!

C J Sansom, Heartstone – kolejna książka z serii o prawniku Matthew Shardlake'u, której akcja toczy się w czasach Henryka VIII – niestety, jeszcze nie przetłumaczono na polski poprzednich książek z tej serii, a szkoda, bo Sansom świetnie przedstawia czasy Tudorów, życie w Londynie, intrygi dworskie i polityczne. Powieści czyta się świetnie, a seria robi się z książki na książkę coraz lepsza. Polecam wszystkim, którzy mają możliwość przeczytać te kryminały historyczne.

Peter Robinson, Bad Boy – następny kryminał, na który czekałam niecierpliwie! Seria o detektywie Alanie Banksie należy do moich ulubionych i na szczęście przynajmniej niektóre książki zostały przetłumaczone na polski. W najnowszej powieści Banks prowadzi sprawę, w którą zamieszana jest jego córka...

Sophie Kinsella, Mini Shopaholic – kontynuacja serii o zakupoholiczce Becky Brandon, z domu Bloomwood. Becky ma córeczkę, której ulubionym słowem jest „moje!”. Jaka mama taka córka. Bardzo lubię książki Sophie Kinselli, które co prawda są takimi typowymi czytadłami, ale przyjemnie spędza mi się na ich czytaniu wieczory!

Kate Morton, Distant Hours – po Zapomnianym ogrodzie i Domie w Riverton kolejna powieść tej poczytnej australijskiej autorki. Kolejna książka o odkrywaniu sekretów rodzinnych, tym razem z czasów drugiej wojny światowej. Nie mogę się już doczekać!

Emma Donoghue, Room – nominowana do Bookera powieść inspirowana historią rodziny Fritzlów, głośno o niej na różnych blogach, chciałabym tę książkę przeczytać.

Shuichi Yoshida, Villain – historia morderstwa, desperacji i samotności we współczesnej Japonii. Jestem bardzo ciekawa tej książki, pierwszej autorstwa tego popularnego japońskiego pisarza, którą przetłumaczono na angielski.
Pat Conroy, South of Broad – nowa powieści autora Księcia przypływów. Jest to historia Leo Kinga, osadzona w Charleston, w południowej Karolinie opowieść o przyjaźni, miłości i rodzinie. Jestem bardzo ciekawa, czy spodoba mi się tak bardzo jak Książę przypływów!

1 komentarz:

  1. ekspresyjki
    2010/08/10 23:02:14
    Oj, na Kate Morton też będę czekać :)

    Skarletka
    padma
    2010/08/11 00:57:40
    No ladnie, od razu mi sie wydluzyla lista, z ktora jutro ide do ksiegarni;) Specjalnie to zrobilas, przyznaj;) A tak w ogole to od czego zaczac C J Sansom? Od najnowszej czy raczej po kolei? Bo ja zdecydowanie chce:)
    dabarai
    2010/08/11 21:52:23
    Skarletko ,mnie się "Zapomniany Ogród" Morton podobał bardziej niż jej pierwsza książka. Mam nadzieję, że następna będzie jeszcze lepsza.

    Padmo - Dissolution już czeka na kupce dla ciebie, ha ha. Lepiej jego ksiązki czytać po kolei, ale seria z książki na książkę robi się coraz lepsza. A ja się właśnie zastanawiam, co by ci jeszcze pożyczyć! Może w październiku, nie będziesz potrzebowała niczego ze sobą przywozić. :P
    padma
    2010/08/13 09:47:33
    Zdecydowanie lepiej w pazdzierniku, bo juz sie boje, jakim cudem sie zmieszcze w limicie bagazu:) A Mari Jungstedt kupilam wlasnie pierwsza czesc:)

    OdpowiedzUsuń